მსჯელობის შეფასების
რუბრიკა
მაქსიმალური ქულა
10
I
|
თემის და პრობლემის
განსაზღვრა
|
სწორად განსაზღვრავს მიზანს,მსჯელობს
პრობლემაზე,მოჰყავს არგუმენტები
|
9-10
|
არასრულფასოვნად აყალიბებს თემატიკას
და პრობლემას
|
7-8
|
||
დახმარებას საჭიროებს,რომ რამდენადმე
მიუახლოვდეს სამიზნე თემას
|
5-6
|
||
ვერ საზღვრავს კონკრეტულ თემატიკას და
პრობლემას დახმარების შემთხვევაშიც კი
|
2-3-4
|
||
II
|
ანალოგიების და
ლიტერატურული
პარალელების განსაზღვრა
|
მასალა კარგად აქვს მომზადებული,
შეუძლია მსჯელობა ლიტერატურული
პარალელების შესახებ და სათანადო დასკვნების გამოტანა
|
9-10
|
შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს ანალოგიური
თემები,მაგრამ უჭირს დასკვნების გამოტანა
|
7-8
|
||
მხოლოდ დახმარების შედეგად ამოიცნობს ლიტერატურულ
პარალელებს
|
5-6
|
||
არ შეუძლია ლიტ. პარალელების და ანალოგიების
ამოცნობა დახმარების შემთხვევაშიც კი
|
2-3-4
|
||
III
|
ტექსტის მხატვრული
გააზრება
|
მსჯელობს ტროპის სახეობათა თავისებურებებზე,არკვევს
მათ მხატვრულ ფუნქციას
|
9-10
|
შეუძლია ძირითად მხატვრულ საშუალებათა იდენტიფიცირება,
მაგრამ უჭირს მათი მხატვრული ფუნქციის განსაზღვრა
|
7-8
|
||
მითითების შემთხვევაში ცდილობს ამოიცნოს
რომელიმე მხატვრული სახე, დამოუკიდებლად ამოიცნობს პეიზაჟს და პორტრეტს
|
5-6
|
||
არ ცნობს ტროპის სახეობებს
|
2-3-4
|
||
IV
|
პრეზენტაცია
|
პრეზენტაციის შესავალს წარმოადგენს სასაინტერესოდ,ავლენს
შემოქმედებით უნარს, მსჯელობა ლოგიკურია და თანმიმდევრული, გამართულია ინტონაცია,იცავს
დროის ლიმიტს
|
9-10
|
შეუძლია გეგმის მიხედვით წარმოადგინოს
საპრეზენტაციო საკითხი,უჭირს დროის ლიმიტის დაცვა
|
7-8
|
||
ინფორმაციას ფლობს,მაგრამ დახმარების გარეშე
უჭირს მისი ჩამოყალიბება
|
5-6
|
||
თემას ვერ წარმოადგენს ,კითხვებზე ვერ პასუხობს
|
2-3-4
|
||
V
|
წინადადების
კონსტრუირება
|
არჩევს თემის შესაბამის სტილს, აქვს ორიგინალური
თხრობის და მეტყველების მანერა, შესაბამისად იყენებს წინადადების ტიპებს შინაარსისა
და აგებულების მიხედვით
|
9-10
|
ფლობს სინტაქსური სინონიმიკის ელემენტებს,სტილი
გამართულია
|
7-8
|
||
აგებს მარტივ კონსტრუქციებს, მაგრამ უშვებს
სინტაქსურ და შტილურ შეცდომებს
|
5-6
|
||
არ შეუძლია წინადადების მიზნობრივად კონსტრუირება,უჭირს
სათქმელის გადმოცემა
|
2-3-4
|
||
VI
|
ისტ-ის მიზნობრივი
გამოყენება
|
კარგად ფლობს ისტ-ის გამოყენების ტექნიკას,შეუძლია
შექმნას სასწავლო და დამხმარე მასალები
|
9-10
|
იცის საოფისე პროგრამები, შეუძლია მათი გამოყენება
დავალების შესრულებისას
|
7-8
|
||
სხვისი დახმარებით შეუძლია დავალების შესაბამისი
პროგრამის გამოყენება
|
5-6
|
||
არ ფლობს კომპიუტერზე მუშაობის ძირითად პრინციპებს
|
2-3-4
|
არგუმენტირებული ესეს შეფასების რუბრიკა
მოხსენების მაქსიმალური
დრო _________
მაქსიმალურ ქულათა
ჯამი 10
I
|
დავალების ადეკვატური გააზრება, ნაშრომის კონსტრუირება
|
ა) დავალება ადეკვატურადაა გაგებული,მსჯელობა თანმიმდევრულია,
მონაკვეთები ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს
ბ) დავალება ადეკვატურადაა გაგებული, მაგრამ მსჯელობა
ცალკეულ შემთხვევებში არათანმიმდევრული და ნაწილობრივ დარღვეულია ლოგიკა
გ) დავალება არაადეკვატურად არის გაგებული, ნაშრომი
არ არის ორგანიზებული
|
2
1
0
|
II
|
მსჯელობის დასაბუთება, დამოუკიდებელი აზროვნება და
ზოგადი განათლება
|
ა) მსჯელობა დამაჯერებელია,გამყარებულია არგუმენტებით,მკაფიოდ
გამოვლინდა დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი და ზოგადი განათლება
ბ) მსჯელობა დამაჯერებელია, მაგრამ არ არის გამყარებული
არგუმენტებით,ნაწილობრივ გამოვლინდა დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი და ზოგადი განათლება
გ)მსჯელობა არ არის დასაბუთებული,არ გამოვლინდა დამოუკიდებელი
აზროვნების უნარი და ზოგადი განათლება
|
2
1
0
|
III
|
მართლწერის ნორმები,ლექსიკა და სტილი
|
ა) სინტაქსური კონსტრუქციები სწორადაა აგებული,დაცულია სალიტერატურო
ენის ნორმები (მორფოლოგია,ორთოგრაფია,სტილისტიკა,პუნქტუაცია), დაშვებულია ამ ტიპის
მხოლოდ სამი შეცდომა
ბ) სინტაქსური კონსტრუქციები სწორადაა აგებული,მაგრამ ნაწილობრივ დარღვეულია სალიტერატურო ენის ნორმები, დაშვებილია ამ ტიპის
მხოლოდ 5 შეცდომა
გ) დარღვეულია სალიტერატურო ენის ნორმები, დაშვებულია ამ ტიპის 6 და
მეტი შეცდომა
|
2
1
0
|
IV
|
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
|
ა) წარმოადგინა ორიგინალური
მოსაზრებები, მოჰყავს საინტერესო არგუმენტები
ბ) მსჯელობა ნაწილობრივ შაბლონურია,
არ შეიცავს სიახლეს
გ) არ გამოვლინდა შემოქმედებითი აზროვნება
|
2
1
0
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
მოხსენების მაქსიმალური
დრო _________
მაქსიმალურ ქულათა
ჯამი 10
I
|
პირობასთან შესაბამისობა
|
ა) იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (წარმოადგინა
მოსაზრება, არგუმენტი,დასკვნა)
ბ) წარმოადგინა მოსაზრება, მაგრამ ვერ აკეთებს დასკვნას
გ) არ იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (არ
ჩანს მოსაზრება, არგუმენტი,დასკვნა )
|
2
1
0
|
II
|
მსჯელობის თანმიმდევრულობა და არგუმენტირება
|
ა) გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებებს და თანმიმდევრულად
ავითარებს მას, მოჰყავს მოსაზრების ადეკვატური არგუმენტები და მაგალითები
ბ) გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებებს,მაგრამ მსჯელობა
არათანმიმდევრულია, მოჰყავს არგუმენტები, მაგრამ მსჯელობა არ არის გამყარებული ტექსტური
მასალით
გ)ვერ აყალიბებს მოსაზრებებს, მსჯელობა არათანმიმდევრულია,
არ მოჰყავს არგუმენტები და მაგალითები
|
2
1
0
|
III
|
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები
|
ა) კომუნიკაციას ამყარებს აუდიტორიასთან და ამისთვის ეფექტურად იყენებს
ვერბალურ და არავერბალურ საშუალებებს(ინტერვალი,ინტონაცია,ჟესტიკულაცია)
ბ)უჭირს აუდიტორიასთან კონტაქტი, ამისთვის იყენებს მხოლოდ არავერბალურ
საშუალებებს
გ) ვერ ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან
|
2
1
0
|
IV
|
ენობრივი უნარ-ჩევები, ლექსიკა
|
ა) ლექსიკა მდიდარია, დაცულია სალიტერატურო ენის ნორმები,იყენებს მსჯელობითი
ტექსტითვის დამახასიათებელ ენობრივ კონსტრუქციებს(განკერძოებული სიტყვები და გამოთქმები)
ბ) ლექსიკა ნაწილობრივ არაადეკვატურია,იცავს სალიტერატურო ენის ნორმებს,
მაგრამ ვერ ვფლობს მსჯელობითი ტექსტითვის დამახასიათებელ ენობრივ კონსტრუქციებს
გ)ლექსიკა არადეკვატურია, არ გააჩნია ენობრივი უნარ-ჩვევები
|
2
1
0
|
V
|
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
|
ა) წარმოადგინა ორიგინალური
მოსაზრებები, მოჰყავს საინტერესო არგუმენტები
ბ) მსჯელობა შაბლონურია, არ
შეიცავს სიახლეს
|
1
0
|
VI
|
დროის ლიმიტი
|
ა) იცავს დროის ლიმიტს
ბ) არ იცავს დროის ლიმიტს
|
1
0
|
ანალიტიკური ესეს შეფასების რუბრიკა
მაქსიმალური ქულა 7
I
|
დავალების პირობის ადეკვატურად
გაგება
|
პირობა ადეკვატურადაა
გაგებული,ნაშრომი პასუხობს სამივე მითითებას, მონაკვეთები
თანმიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს
|
3
|
დავალების პირობა ადეკვატურადაა
გაგებული,
ნაშრომი პასუხობს სამივე მითითებას, თუმცა ნაწილობრივ
დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა
|
2
|
||
ტექსტი ნაწილობრივ არაადეკვატურად არის გაგებული, აბზაცები არათანმიმდევრული
და არალოგიკურია
|
1
|
||
ტექსტი
არ პასუხობს მოთხოვნებს
|
0
|
||
II
|
მოსაზრების
არგუმენტირება,
დამოუკიდებელი აზროვნება
და ზოგადი განათლება
|
მსჯელობა
სამივე მითითების მიხედვით დასაბუთებულია, არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით.
მკაფიოდ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი და ზოგადი განათლება
|
2
|
მსჯელობა
რა არის გამყარებული ტექსტური მასალით,ნაწილობრივ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი
აზროვნების უნარი და ზოგადი განათლება
|
1
|
||
მსჯელობა
არ პასუხობს მოთხოვნებს
|
0
|
||
III
|
ლექსიკა და სტილი
|
აზრი
ზუსტად და მკაფიოდ არის გამოხატული,შერჩეულია შესაფერისი სტილი, არ გვხვდება ფაქტობრივი
შეცდომები და სტილისტური ხარვეზი
|
2
|
აზრი
გადმოცემულია, მაგრამ ლექსიკა მწირია,გვხვდება სტილისტური ხარვეზი,ნაწილობრივ დარღვეულია
სალიტერატურო ენის ნორმები
|
1
|
||
ნაშრომი
გაუმართავია,ლექსიკა მწირია და არაკვატური,დარღვეულია სალიტერატურო ენის ნორმები
|
0
|
||
IV
|
ორთოგრაფია,მორფოლოგია და სინტაქსი
|
არ გვხვდება ამ ტიპის სამზე
მეტი შეცდომა
|
2
|
არ გვხვდება ამ ტიპის
4-6 შეცდომა
|
1
|
||
გვხვდება ამ ტიპის 6-ზე
მეტი შეცდომა
|
0
|
შემაჯამებელი ტესტური
დავალების რუბრიკა
მაქსიმალური ქულა
7
I
|
ტესტში მოცემული ინფორმაციის
ფლობა
|
სრულყოფილად ფლობს ინფორმაციას
|
3
|
ინფორმაციას ფლობს არამყარად, ფიქსირდება უზუსტობა
|
2
|
||
აფიქსირებს ინფორმაციის ფლობის დაბალ მაჩვენებელს,
შესაბამისად უჭირს პასუხის გაცემა უმარტივეს კითხვებზე
|
1
|
||
ვერ ფლობს ინფორმაციას
|
0
|
||
II
|
ტესტში მოცემული პრობლემური
საკითხების ამოცნობა და განსაზღვრა
|
ზუსტად ამოიცნობს ტესტის პრობლემატიკას, ახდენს მის
კლასიფიკაციას, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ტესტში ასახული ზნეობრივ-ეთიკური
პრობლემების მიმართ
|
2
|
ამოიცნობს ტესტის პრობლემატიკას, მაგრამ უჭირს მისი
კლასიფიკაცია,ნაკლებად გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას
|
1
|
||
არ შეუძლია ამოიცნოს ტესტის პრობლემატიკა,ვერ აყალიბებს
საკუთარ აზრს
|
0
|
||
III
|
დამოუკიდებელი მსჯელობის
და არგუმენტირების უნარი
|
ავლენს დამოუკიდებელი მსჯელობის და არგუმენტირების უნარის მაღალ მაჩვენებელს
|
2
|
უჭირს გამოავლინოს დამოუკიდებელი
მსჯელობის და არგუმენტირების უნარი
|
1
|
||
ვერ ავლენს დამოუკიდებელი მსჯელობის და არგუმენტირების უნარს
|
0
|
საგავეთილო პროცესში ჩართულობის რუბრიკა
მაქსიმალური ქულა
10
I
|
საგაკვეთილო პროცესში მონაწილეობა
|
ყოველთვის მონაწილეობს და
ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
|
9-10
|
ყოველთვის მონაწილეობს, მაგრამ
დამოუკიდებელი მსჯელობა უჭირს
|
7-8
|
||
ხშირად მონაწილეობს და ცდილობს
არ ჩამორჩეს თანაკლასელებს.
|
5-6
|
||
იშვიათად ან საერთოდ არ მონაწილეობს
თემების განხილვაში
|
2-3-4
|
||
II
|
მეტყველება
|
მეტყველებს გამართულად, აქვს
მდიდარი ლექსიკა, შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ-გამომსახველობით საშუალებებს
|
9-10
|
მეტყველებს გამართულად, იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ ერთეულებს.
|
7-8
|
||
იცავს მართლმეტყველების მხოლოდ
ელემენტარულ წესებს, დროდადრო იყენებს არაადეკვატურ ლექსიკას
|
5-6
|
||
არ იცავს მართლმეტყველების
ელემენტარულ წესებსაც კი, მისი ლექსიკა ხშირად არაადეკვატურია
|
2-3-4
|
||
III
|
აზრის დასაბუთებულად
წარმოდგენა
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და
არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
|
9-10
|
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს
საკუთარ მოსაზრებას, მსჯელობა ყოველთვის თანმიმდევრული არ არის
|
7-8
|
||
ხშირად ახერხებს საკუთარი
აზრის დასაბუთებას,მსჯელობა უმეტესად არათანმიმდევრული და არალოგიკურია
|
5-6
|
||
უჭირს გამართულად საუბარი,
მსჯელობა არათანმიმდევრული და არალოგიკურია
|
2-3-4
|
||
IV
|
სხვისი აზრისადმი დამოკიდებულება
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ
მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით,კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრისადმი
პატივისცემას
|
9-10
|
უსმენს სხვებს, საკუთარი მოსაზრების გამოთქმისას ცდილობს გაითვალისწინოს
მოსმენილიც
|
7-8
|
||
ყოველთვის არ შეუძლია
სხვას დააცადოს საუბრის დასრულება, ნაკლებად ითვალიწინებს სხვის აზრს
|
5-6
|
||
არ უსმენს სხვას და არ აცდის საუბრის დასრულებას
|
2-3-4
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების
რუბრიკა
დავალების მაქსიმალური ქულა 10
I
|
დროის ლიმიტი
|
იცავენ დროის ლიმიტს
|
1
|
არ იცავენ დროის ლიმიტს
|
0
|
||
II
|
დავალების პირობის შინაარსობრივი
მოთხოვნების დაცვა
|
ზედმიწევნით
იცავენ დავალების შინაარსობრივ მოთხოვნებს
|
3
|
სრულად
ვერ იცავენ დავალების მოთხოვნებს
|
2
|
||
ნაკლებად
იცავენ დავალების მოთხოვნებს
|
1
|
||
არ
იცავენ დავალების მოთხოვნებს
|
0
|
||
III
|
ჯგუფში თანამშრომლობა და კომუნიკაცია
|
გადანაწილებული
აქვთ მოვალეობები, აქვთ ერთმანეთის მოსმენის
უნარი, შეუძლიათ თანამშრომლობა
|
2
|
გადანაწილებული
აქვთ მოვალეობები, მაგრამ დროდადრო ვერ ახერხებენ თანამშრომლობას
|
1
|
||
არ
აქვთ თანამშრომლობის და კომუნიკაციის უნარი
|
0
|
||
IV
|
დავალების წერილობით ჩამოყალიბება
|
წარმოდგენილი დავალება აზრობრივად,
ლოგიკურად და ენობრივად გამართულია
|
2
|
დავალება ხარვეზებითაა წარმოდგენილი
|
1
|
||
წარმოდგენილი დავალება გაუმართავია
|
0
|
||
V
|
მოძიებული ინფორმაციის
დავალებასთან შესაბამისობა
|
მოძიებული ინფორმაცია სრულად
შეესაბამება დავალებას
|
2
|
მოძიებული ინფორმაცია ნაწილობრივ
შეესაბამება დავალებას
|
1
|
||
მოძიებული ინფორმაცია არ
შეესაბამება დავალებას
|
0
|
||
Комментариев нет:
Отправить комментарий